Kratta bäst, som kratta sist...


I dag har vi varit uppe vid torpet
och hjälpt till med lövkrattningen...

Tusan vad gött det luktar i de där fuktiga löven!!!
Sen är grinden öppen oxå så man kan passa på o smita ut i skogsdungen
dit matte o husse flyttar löven ;)
Där finns mycket spännade att upptäcka
och många braiga hålor att gräva i tycker Sally.



Men vet ni vad det bästa av allt e?
Inte det,
jo att på vägen upp till torpet så stannade bilen vid Nykyrka Livs
o de har världens bästa lördagsgodis,
nämligen Vaggeryds prinskorv!

Efter krattningen blir man ju lite sugen
och en liten mumsbit när man sitter i bagageluckan e ju aldrig fel!!!



Ha det så gött go vänner
&
Akta er för alla "spökskallar"
som hälsar på så här
i
Alla Helgon- tider!!!

Tasselitass!!!


PS. Chockade va?
Redan uppdaterat,
nya uppdateringar = nya kommentarer,
eller hur
Abbe???

Kommentarer
Postat av: papps

Vaggeryds...de e`grejer dè :-)

Lagom krispiga i skinnet ...säger husse...vi håller med!

2009-10-31 @ 17:33:02
Postat av: Loke

Hej mamma och syrran Prinskorv det får jag bara till jul eller någon annan stor högtid, men gott är det. Tassar Loke

2009-10-31 @ 23:13:07
Postat av: Abbe

Tjena brudar!

För min egen del så tycker jag att EKELUNDS prinskõrvar smakar allra bäst. De är lite mildare för husses o mina magar. Gud så busiga ni kan vara.....hi hi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback