Semester :O)



Slappargänget...


Nu har vi semester!
Spenderar dagarna med husse uppe i torpet,
livet är alldeles underbart!!!

Häromdagen fyllde matte år,
då förärade jag henne
med en liten present
som jag ( Sally ) fixat alldeles själv,
men jag tror inte hon blev så glad,
vad tror ni???



Sally - Råttfångare


Ha det så gött i sommarsolen,
jodå, idag skiner den igen!!!

Fånga många möss
och annat otyg,
men låt "huggisarna" vara!!!
Inget att leka med, säger Vera,
( vis av husses förmaningar )

Nospussar till er alla!!!


Kommentarer
Postat av: Abbe

Hej tjejer!

Jag vill också ha ett torp! Gå och sniffa och fånga råttor! Vem vet.....?

Ha det nu så bra med flytt av släkt och slit i helgen.Husse o jag blir själva imorgon för Kent och matte drar iväg till Öppet hus på högskolan som lillhusse har sökt till.Jag tror inte att jag kör "rundan" jag har fått för nååååra mil i bena!

Puss

ABBE

2008-06-13 @ 12:29:33
Postat av: Hannah & Bellah

Wow.... vilken fångst! Vår matte fyllde också nyligen år och HON skulle inte bli glad om hon fick en sån present. Konstigt nog, för Sarah (vår människosyster) hon har 4st råttor och dem gosar vår matte med. Man blir inte klok på dem ibland.



Ha en supersköööööön sommar så hörs vi.



Puss på nosarna från oss /H&B

Postat av: Loke

Ohh vilken fin råtta mamma. Jag var också och fångade ett par stycken i helgen. Vi var i norra Hälsingland vid en sjö och jag vågade bada ända till magen, men matte hona badade hela sig. Läskigt eller hur? Många tassar till er alla Loke

2008-06-15 @ 22:58:07
Postat av: Lucky

Oi oi oi For en fangst! Og for en present! Den måtte jo være super, syns jeg i alle fall. Men jeg tror nok at min matte heller ikke hadde blitt så glad;)

Jeg var kjempenær en liten skogsmus(rotte) her om dagen. Men rett før jeg skulle fange den fikk matte tak i halsbandet mitt og holdt meg tilbake. Æsj matte, tenkte jeg da. Og tenk hvilken fangst jeg kunne ha fått!



Dere må gi deres matte en forsinket grattiskram fra meg og mine:)



Vi har semester til St. Hans. Om 14 dager drar vi på Gårdistreff utenfor Umeå. Da treffer jeg pappa Rocky min og kanskje en brorsan. Jippi!



Ha det skoj på torpet og ha en toppen semester.



Nospusser fra Lucky:)

2008-06-16 @ 01:18:06
URL: http://www.grunnvoll.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback