BusVera...


image440
Vera  = Liten busig hund



Man vet aldrig vad en liten Vera kan hitta på?

I går när vi var vid torpet så rymde hon...
Efter ett tag så kom hon tillbaka stolt bärandes på ett byte!
Nej, det var ingen sork den hår gången, gudskelov!
Vad skulle jag gjort då?
Jag e livrädd för råttor o sånt!

Nej den här gången kom hon med sitt gamla märgben
som husse kastat långt inne i skogen,
då vi åkte hem från torpet senast!
Det var riktigt ulligt o fint,
kanske lite mörat oxå efter en dryg vecka i skogen.
Nåja stolt som en tupp var hon i alla fall,
när hon kom bärandes på sitt gamla ben!

Senare på eftermiddan hade hon nåt annat spännade att gnaga på,
jag trodde det var en barkbit eller nåt'
för det brukar hon hitta.
Nej, bättre upp!
Den här gången var det faktiskt en mus-
fast i torkat tillstånd.
En platt förtorkad råtta,
inte vet jag var hon hittat den?
Men den var väldigt god i alla fall
och jag fick ännu en gång gömma hennes "fynd"
och vara den elaka matten
och ta bort hennes godbit!





Kommentarer
Postat av: papps

Allt man kan stoppa i sig,blir man vacker av tycker Vera :-)
Sally håller med he..he..

2007-08-16 @ 08:33:49
Postat av: Abbe-vännen

TJA_BA!
Ha ha Vera, är du igång igen!? Jag gillar också märgben, men matte vågar inte koka sånna länge efter det att jag fick aj aj på nosen av allt gnagandet. (men du har ju en så´n liten och söt nos du så det går nog bättre) Hälsa Sally
Abbe

Postat av: Loke

Nu börjar syrran bli lika busig som jag. Rymma är det bästa jag vet och att gräva upp gamla ben som matte och husses förra hund har grävt ner de är jättegoda och härligt smutsiga gott. Tassar Loke

2007-08-16 @ 22:23:12
Postat av: Grytingeborna

Go Vera , go Vera !

2007-08-17 @ 00:11:57
Postat av: Selmas matte

Benen blir bara bättre med tiden, det anser iallafall Selma.

2007-08-27 @ 10:49:54
URL: http://fleggman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback