Sista dagen med gänget...

Dragkamp
Här är det dragkamp!!!


Fredagen som var den sista dagen med gänget fick valparna bra ta det lugnt och busa och njuta av varandra dels för att glömma den jobbiga gårdagen men mest för att den sista dagen skulle få vara en rolig dag!

Vädret var fint så de kunde vara ute mycket och springa omkring och leka. Jag kände hur klumpen började växa sig allt starkare i mitt bröst och fördökte fånga varje minut av dagen såsom jag gjort under hela den här resan. Det gäller att minnas alla härliga, underbara stunder man haft...

Mor & Son
Mor & son

Valparna har vuxit och blivit jättefina och jätteduktiga. Jag har fått massor av beröm från Carina på Kennel Ipixuna och det känns givetvis jätteroligt. Jag/ vi är jätteglada för att vi fått hennes förtroende att få ha Sally hemma hos oss under den här tiden. Det hade inte gått utan utan hennes guidning, det har kännts tryggt att ha hon funnits som ett stöd under resans gång. Carina är som en uppslagsbok och kan allt om hundar och då speciellt gårdshunden och så har hon massor av nyttiga erfarenheter som jag haft nytta av. 

Det här har varit en upplevelse som vi alltid kommer att minnas och som vi bevarar ömt i våra hjärtan.

Sally x 2
Mor & dotter


Sally har fått en liten minikopia, Leia eller Nellie som hon nu kommer att kallas är en avbild av sin mor på alla sätt och vis. De är inte bara till det yttre väldigt lika utan jag tror att hon är den som mest har fått ärva hennes inre egenskaper  oxå. Hon är en lugn, förståndig liten tjej som var den som pysslade om sina syskon, tvättade dem vid behov och bäddade korgen...

Loke är nog den som fått flest egenskaper av sin far som oxå är en kraftig, robust kille full av energi.

Vera/ Lilly har nog ärvt lite från både mor och far och är en blandning av båda två och är en liten tjej full av bus!

Det kunde inte ha blivit bättre det här, jag är så nöjd och glad att det gått så här bra och att valparna utvecklats till tre härliga små hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback