Dagens magplask...





Dagens magplask...
( Tyvärr ingen kamera med så jag har lånat bilden...)


I dag på lunchen fick hundarna följa med husse på promenad nere vid Vätterns strand. Det var jättespännande tyckte Vera som aldrig förut varit nere vid sjön! När promenaden så gott som var avslutad så stack Vera i väg och med ett jätteskutt hoppade hon rakt ut i sjön. Det var lite vågor med ett härligt skum fyllt av spännade saker de ville Vera ha tag i. Men en liten hund har korta ben så det blev ett magplask och ett dyk! Hon försvann ner i det blå! Hon klarade sig upp till ytan och  hittade rätt riktning tillbaks intill land och simmade själv inåt, som tur var! Så husse klarade sig ifrån att själv behöva hoppa i sjön och göra en livräddning!

Det ni alla fegisar! Vera har tagit sitt premiärdopp i form av ett vinterbad!

Jag undrar bara hur ska detta sluta?




Trött & Blöt
Sally & Vera tar igen sig på kontoret...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Tackar för det fin, fina rimmet i Abbes gästbok. Nu vet jag vem man ska anlita till julklappsrimmen,,,,hi hi
Inga mer plurr nu VERA innan Jul !
Hälsningar Abbe& Co

Postat av: Maia Hobstig

Eftersom såna där skånska gårdshundar räknas som terrierhundar kan jag bara säga en sak som är mycket viktig. Vi terrierägare måste hålla ihop eftersom livet är som en terrier. Man vet inte vad som händer nästa ögonblick :-)

2006-12-04 @ 21:31:11
URL: http://maia.hobsala.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback