De är här nu!!!

Fästing ( Ixodida )


Tänk att man aldrig ska få slippa de där äckliga små krypen,
jag menar föståss de vidriga fästingarna.
I helgen plockade vi bort två stycken på Vera,
Sally verkar ha klarat sig än så länge...


Årets första lilla kryp...

Ellen har blivit expert på att plocka bort de små krypen,
och använder fästingpennan ( borttagaren alltså) med glans!
Jag är sååå glad att jag slipper,
dessutom tycker jag att det är svårt att få bort dem på ett bra sätt.

I helgen blir det äntligen årets riktiga torparpremiär,
dvs med övernattning.
Trots allt kanske man skulle säga,
för det är där de här små otäckingarna bor!



Kolla in "Tok-Sally"!!!

Måste bara visa den här bilden på "Tok-Sally",
det är inte den  högsta kvalitén,
men hennes fejs är alldeles, alldeles underbart!!!

Ha det så gött i det härliga vårvädret,
alla goa vänner!!!




Kommentarer
Postat av: Loke

Ja visst är det skönt med sol som man ligga och sola sig i när matte och husse krattar. Men fästingarna är inte kul, som tur är finns inte så mänga här uppe i "norr" så jag behöver inte göra så tokroliga grimaser som mamma. Tassar Loke

2009-04-23 @ 23:20:55
Postat av: marie och spencer

Usch! tur vi nästan aldrig får fästingar i norrland! är själv livrädd att få en :s


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback