Vad säger ni nu då, fegisar???



image535
Ingen badkruka här inte..!




Vad säger ni nu då, fegisar???

Vera den modiga,
firade Valborg
med att ta årets första bad!!!
Inte ett uns av tvekan utan travade bara rakt ut i vattnet
för att hämta pinnar
eller annat spännande hon såg i vattnet!

Sen backade hon långsamt in igen,
visste tydligen inte att man kan vända sig om i vattnet?
Såg ganska rolig ut faktiskt!!!

När vi sen kastade kottar så sprang hon glatt ut o hämtade dem,
så det var inte bara en engångsföreteelse...
Men som den ömma matte jag är
så tyckte jag att det var lite kallt för kvällsdopp,
så några gånger fick räcka.
Sen in å mysa vid brasan
i den öppna spisen,
varför stå ute o frysa,
när man kan sitta inne å mysa???



image537
Årets premiärdopp!!!




Kommentarer
Postat av: Abbe

Nämen vilken duktig tjej!! Själv så kommer jag inte så långt ännu, för både husse o matte är sjuka fortfarande! suck.n Längar efter Er.Ska Ni åka på gårdisträffen?Ha en skön helg!
Abbe

Postat av: Sigrinn

Tack för kommentaren i min blogg!
Det ser härligt ut att leka i vattnet :)

2008-05-06 @ 12:15:34
URL: http://ingur.com/sigrinn/wordpress
Postat av: helen

Så koselig å finne denne hundebloggen. Så du har 2 dogs 2 love - det har jeg også og det er så hærlig. Så søtt å se hunden din tar årets første bad, det håper jeg vi får sjansen til i helga.

2008-05-07 @ 18:42:34
URL: http://rise-n-shine.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Tack för en trevlig stund med fika och promenad vid ert gulliga torp!
Abbe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback