Vera i blåbärsskogen...



Mums det var ju gott det här!!!


Vera har kommit på att det är gott med blåbär...
Härom helgen så gick husse o matte o plockade lite,
Vera som aldrig säger nej till nåt att äta på,
smakade glatt i sig smakprovet hon fick av husse.




Det luktar smaskiga blåbär här!


Sen måste hon på nåt sätt uppfattat att vi plockade godsakerna därute i skogen,
för nästa gång vi tog samma skogsrunda,
så nosade hon själv fram blåbären
och mumsade direkt från riset!!!
Smart tjej!!!



Bäst är det ju att bli bjuden!



Kommentarer
Postat av: papps

Klart att Vera är en smart tjej,

hon är ju husses "jenta" :-)

/papps

2008-08-22 @ 18:04:13
Postat av: Loke

Hej syrran har du inte upptäckt blåbär förrän i år??? Jag har mumsat på blåbär sen jag kom till Maderö alltså det här är min tredje blåbärssäsong. Men nu ligger jag på sjukhus för jag försökte smaka på en orm gör inte det för det gör ont. Tassar Loke

2008-08-24 @ 22:33:32
Postat av: Selmas matte

Selma har också upptäckt blåbär! Och snokar, dom biter hon ihjäl blixtsnabbt. Som TUR är har hon inte gått på nån huggis än ... Vi håller tassarna för Loke.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback