Vårbus och en liten mus...

image313
Tre på rad, det är inte så ofta man lyckas fånga dem på samma gång! Ursäkta suddig bild...


Lördagsaktiviteten var givetvis en stunds vårbus med kompisen Abbe på "bågis". Där fanns mycket att upptäcka nu när de senaste dagarnas regn gjort så att all snö nästan var borta. I den varma slänten fanns mycket gott att lukta på och gräva efter...




image312
Här kollar Sally och Vera in myrorna i stacken som börjar vakna...


I den lilla myrstacken kunde man konstatera att aktiviteterna redan var i full gång! Men det bästa av allt var nog det fynd som Vera krafsade fram. Hon hittade sin allra första lilla mus! Den var inte stor och inte särskilt vacker och alldeles nytinad efter att ha legat djupfryst en längre tid! Men vad gör det, en mus är en mus och det är ett stort ögonblick i en liten "råttehunds" liv när man gör sitt allra första musfynd!!!




image315
Veras allra första musfynd!!!


Ha en fortsatt trevlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Abbe

Härliga foton!
Det var kul att se oss alla tre på foto,sådär i vårsolen! Och Grattis till din första råtta, Vera!!
Det bidde inget med den lånade saken, funkade inte med upplösningen sa matte att jag skulle skriva.Men tack i allafall. Vila tassen nu Vera så kan vi busa igen en annan gång.
Puss
Abbe

2007-03-10 @ 12:24:26
Postat av: Loke

Bravo Vera till jaktlyckan. Tassar Loke

2007-03-10 @ 15:56:25
Postat av: Janos

Grattis Vera, snyggt jobbat! Finns inget som man blir så stolt av som när man fångat en rådis. Jag har också tagit en idag, en sork tror jag det var. Kolla in min berättelse om det på min hemsida! Jag länkar till dig, om du tycker det är OK, och hoppas att du vill länka till mig!
Det är så himla kul med alla gårdisars sidor, att kolla in vad vi håller på med och få tips på olika bus och tricks.
Ha det gott!
Janos i Eskilstuna

Postat av: heidi

Så mysigt hundarna har det. Roligt med all på bild : )

2007-03-10 @ 18:45:14
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: grytingeborna

Yeack !

2007-03-10 @ 23:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback