Torparhund...



image423
Vila & Äta ute


Nu har vi äntligen blivit torparhundar på riktigt!!!

Har sovit två nätter i torpet och spenderat ett par dagar där.

Vi har inte kollat in hela stället ordentligt än,
utan har haft fullt sjå att kolla av hela tomten, bodarna och torpet,
så vi har haft mycket att stå i må ni tro...
Där finns mycket spännande att upptäcka
och många ställen som luktar mycket gott!!!

Vi har haft lite svårt att koppla av oxå,
 man känner sig ju inte riktigt säker där än,
utan vilar helst med ett öga öppet för säkerhets skull.

Det här går säkert över när vi känner oss lite mer hemma där,
det är ju inte så lätt för en liten hund att komma till ett nytt ställe heller...




image424
Torparmiljön e väldigt grön o skön...



På nätterna däremot har vi sovit som små  grisar!!!

Och så mycket frisk luft vi fått!!!

Vi har varit ute hela dagarna och skulle helst velat vara ute på kvällen den sena oxå,
men då blev vi instängda i torpet för att vi skulle varva ner lite innan sängdags!!!

Så e det att bli torparhund!!!




Kommentarer
Postat av: Loke

Det låter jättehärligt nästan som hemma. Men jag var ute hela natten, smet ut genom en stängd kattlucka som jag lyckades öppna. Jag sprang ner till Tessy och sov på hennes trappa tills det blev morgon och husse ropade. Tassar Loke

2007-07-01 @ 22:33:53
Postat av: Selmas matte

Härligt med torparlivet, både för fyr- och tvåbenta. Selma är i trotsålderna helt plötsligt, vill INTE komma när matte o husse ropar och visslar. Så ett staket likt ert hade suttit fint runt vårt torp just nu.

Postat av: papps

Vera vill att Matte,visar en bild på våran nya kompis "paddrik"
Sally har förbjudit mig/vera.. att smaka på honom....får väl nöja mig med att skälla på honom :-)
Sally säger att av egen erfarenhet
blir man vis...:-)
Papps

2007-07-02 @ 10:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback