Vera på rymmen igen...

 Luktar gott...
Det luktade gott i skogen idag...


I dag när vi tog vår skogpromenad så fick jag syn på några rådjur som stod längre bort i en glänta och jag tänkte att måtte inte hundarna få syn på dem... Jag tror inte att de såg dem, men de kände deras lukt! Jag hann väl knappt tänka tanken förrän Vera drog i väg som en avlöning! Sally som e en väluppfostrad tjej stannade kvar hos sin matte, det var ju lite kallt oxå så hon ville inte riskera att bli kvar i skogen längre än nödvändigt. Vera däremot tycker att allt i livet  e spännade just nu, och vem vill missa en rådjursjakt? Hur jag än ropade och visslade så behagade den lilla damen inte komma tillbaka. Så Sally och jag fick snällt gå där och vänta tills hon behagade komma tillbaka. Nu pratar vi förståss inte om några längre stunder som Lokes kvällsäventyr på flera timmar utan kanske om än 10 minuter. Dessa minuter kan däremot kännas som en evighet om man är en orolig matte eller en frysande hundmamma som helst av allt bara vill hem....


Vera stack...
Vera- en rymling...

När jag sen kom till bilen så upptäckte jag att kopplet som jag haft i fickan var borta! Som ni kanske förstår så fick varken Sally eller Vera följa med på någon extra runda i skogen utan de fick snällt vänta i bilen. Som tur var så behövde jag inte gå så långt utan hittade kopplet precis i början av rundan. Suck vilken pärs!!!



Två på samma stubbe...
Vera och Sally tillsammans på samma stubbe...


Kommentarer
Postat av: Loke

Hej Vera visst är det roligt att jaga rådjur det tycker iallafall jag. Tassar Loke

2007-02-14 @ 16:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback