Det som göms under täcket...



Korv i sängen...
Ser ni vad som gömmer sig under täcket?



Ellen möttes av en härlig syn när hon kom hem från skolan häromdagen! Någon hade gömt lite varmkorv av olika längd i hennes ( obäddade ) säng! På lunchen hade husse nämnligen bjudit vovvarna på varsin korv i bitar. Han tog  kort på  Vera som hade fullt sjå att gömma sina korvbitar på ett bra ställe ( se nedan!) , antagligen för att Sally inte skulle ta dem! Sen gick han o åt sin mat och tänkte väl inte mer på det...



Korvtjuven
Vera leker "gömma korv"!


När sen Ellen kom hem från skolan så möttes han alltså av den härliga synen ovan, en säng full av korv! Detta förevigade hon i sin tur  för hon tyckte ju trots allt att det var lite kul om än inte så trevligt...


Ps. Vera var dock lite fundersam på var korven var när hon på kvällen kom hem från jobbet , den låg inte kvar där hon gömt den!!!



Kommentarer
Postat av: papps

"Korvgömman"....måste nog döljas mera noggrant,där får Vera bakläxa :-)
//Papps

2007-02-12 @ 11:18:43
Postat av: Loke

Vera varför bäddade Ellen sin säng????? Jag gömmer mina fynd ute det är bra då får man ha godiset ifred. Tassar Loke

2007-02-12 @ 17:26:23
Postat av: Grytinge

Det kanske ä Ellen som har en liten matgömma i sängen.............???????????

2007-02-12 @ 22:42:30
Postat av: Rut Ryttehund

Tjabba tjejer! Tack för titten i min gästbok. Jag tycker det är bra att det finns så många hemsidor som matte kan kolla in...alla hyss man kan läsa om. Jag (& matte) inser att livet har bara börjat,rådjursjakt låter ju trevligt måste jag säga! Det tycker ju förstås inte matte,såklart!Vad annars. Kul att det löste sig med lilla Nellie. Lev gott *voff*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback