Tråkig kille!

Tråkig kille!
Kom igen nu då!

Helgen är över för den här gången, nu väntar vardagen igen för mig och vovvarna. I dag börjar jag jobba igen efter att ha varit hemma i hela sex veckor! Ja jag vet jag ska inte klaga jag har fått världens chans att få vara med om hela den här resan. Jag fick t o m tjänstledigt från jobbet i några veckor eftersom semestern inte räckte till. Men ändå jag vill inte tillbaks till jobbet, jag vill bara vara hemma och vara. Tänk om man kunde få vara det!

Vi hade besök i helgen mina föräldrar, barnens mormor och morfar och deras hund Miiky. Vera försökte få igång Miiky men han var inte ett dugg intresserad av att leka med vårt busiga lilla "yrväder". Hon försökte vid ett flertal tillfällen men gav sen upp, "Tråkig kille!"- tyckte hon... Helgen bjöd ju på ett vackert väder det enda som störde var att det vimlade av getingar, något jag och fler med mig hatar eftersom de varit på mina små valpar.

Pratade med Maderö i går, Loke hade provat på att bada då han ramlat ner från en brygga. Det hade gått bra, han hade bara kommit upp själv,  ruskat av sig vattnet sen var allt bra igen. Jag sa ju att han var en liten tuffing! Han hade också träffat barn och barnbarn och fått med beröm godkännt antar jag? Inget nytt från Nellie...

Sally och jag tog en härlig långpromenad i det vackra höstvädret igår när "främmat" åkt. Hon riktigt sprang fram igenom skogen och njöt! Hon har nog längtat riktigt efter det här. Men nu kan vi ju köra på som vanligt igen nu när det inte är några valpar och matning och sånt att tänka på. Jag tycker att hon verkar vara i god form efter valpningen men det beror nog på att hon ätit riktigt duktigt under den här tiden, det var ju lite si och så med det tidgare.

Vera kör hårt med koppelträning och vi har börjat träna lite "sitt" också, det går framåt... Jag tycker att hon vuxit en hel del bara på den här sista veckan. Se så "stor" hon ser ut...

Se stor jag är!
Se så stor jag är...

Kommentarer
Postat av: Abbe

Hej Vera ! Att en bomullshund inte kan leka, det säger ju sig självt.......Jag vet en gårdshund som är villig att leka med dig. han är 2½ år och har massor av bus i kroppen, frågan är bara vad mamma Sally säger om det!!!!hi hi
Abbe

Postat av: papps

Robban = cool hund,balla öron tycker Vera

2006-09-11 @ 13:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback