Köttbullar, köttbullar ...

Köttbullar...
Det där luktar gott tycker Vera...

I dag rullades det julköttbullar hemma i vårat kök. Detta fick mig osökt att tänka på Astrid Lindgrens Madicken när hon sjöng sin "Köttbullevisa"!

Köttbullar, köttbullar, köttbullar,
ge mej mera köttbullar, goda små köttbullar.
Ge mej mera köttbullar, nystekta köttbullar.
Ge mej mera köttbullar, bruna små köttbullar.
Ge mej mera köttbullar, nu genast vill jag ha köttbullar
för de smakar bra och det gillar jag!

Jag tror minsann att Vera  satt nedanför bordet och nynnade på just den visan...


Mera köttbullar...
Kan jag inte få smaka?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums! De där köttbullarna ser goda ut!Kasta genast hit en, så man får smaka....
Hälsningar Abbe

Postat av: Loke

Jag fick köttbullar i bilen... när husse och matte åt julbord på Dössberget i söndags. Gott men lite orättvist tycker jag Loke. Grattis i efterskott syrran.

2006-12-12 @ 18:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback