Vi mötte Nellie...



image323
Nellie kom på kärt besök...


I dag hade vi kärt besök av Nellie ( Veras syster, tillika Sallys dotter ). Vi hade inte träffats sen i början av september så det var så roligt att möta henne igen. Jag hade kanske lite egoistiskt hoppats att hon skulle bli glad när hon träffade mig men det var liksom inte jag som gällde utan Sally och kanske allra mest Vera! De tre hundarna lekte och hade det jätteroligt, som om de alltid brukade leka med varann och min känsla var att de säkert kände igen varandra för leken gick som en "roliger dans" utan minsta rivalitet. Jag hade varit lite orolig för att Sally skulle opponera sig och vara lite sotis när vi pratade med Nellie för det brukar hon bli när vi kelar och pratar med andra hundar men hon brydde sig inte alls, men nu var det ju inte vilken hund som helst utan hennes egna lilla dotter Nellie!

 
Portr?tt av Nellie
Porträtt av allra sötaste lilla Nellie....


Nellie har alltså nu flyttat till sin nya familj, matte Anna och husse Lasse och deras barn, och är numera oxå en liten Motalahund!!! Omställningen till det nya livet har gått förvånansvärt smärtfritt och enkelt enligt Anna. Nellie verkar redan känna sig hemma i sitt nya hem och de kivas i familjen om vem ska ut och gå med henne! Vilken lycka! På dagarna har hon varit med på jobbet och det har fungerat riktigt bra det oxå!




image325
Två systrar i profil...

Nellie har blivit som jag redan bloggat om en riktig liten kopia av sin mamma Sally. Hon är fruktansvärt söt med sin lilla karaktäristiska prick i pannan. Storleksmässigt var hon lite högre än Vera, lite längre ben helt enkelt! Kroppen var lite tunnare men då får man ju tänka på att det har varit en stor omställning för en liten hund och aptiten har väl inte riktigt varit den bästa de senaste dagarna. Så jag tror att hullet kommer så småningom!

Jag hade förståss velat att hon stannat mycket längre men å andra sidan så kan vi ju träffas snart igen! När Nellie åkt gick Vera länge och letade efter sin buskompis/ syster de hade ju haft så kul! Detta var mig ett mycket kärt återseende och jag gläder mig av hela mitt hjärta att det löst sig så bra för Nellie.


Ps. Det var bara en sak jag saknade idag- Loke!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, så söta hundar.. önskar att jag kunde ha hund (eller katt) men många i vår släkt är allergiska.. inte minst jag!
Kram och ha en skön söndagkväll!

2007-03-18 @ 19:54:25
Postat av: Liza

Det var jag som skickade kommentaren ovan.. men namnet föll bort! Varför??

Postat av: Grytingeborna

Söt hund den där ...
men gud så gullig hon har blivit och va kul att det går bra för henne !
KRAM

2007-03-18 @ 22:28:23
Postat av: Abbe

Hej Bisgaards!
Wow vilken snygg syrra!! Jag vill också va me´ å leka snart.....
Abbe

Postat av: Loke

Vilka fina syrror jag har. Gissa om jag längtar att få träffa alla igen. Jag saknar er alla. Tassar Loke

2007-03-19 @ 16:16:05
Postat av: Selmas matte

Åh vad roligt de ser ut att ha tillsammans! Tänk om vår lilla Selma hade några sådana busfrön att stoja med, det skulle hon gilla! Hennes mamma, som bor granne med oss, gillar INTE sin avkomma. Hon bara morrar och bits. Fy.

2007-03-21 @ 08:33:00
Postat av: Junitjej

Vad söta hundarna är!!

2007-03-23 @ 14:35:41
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback