Lite trötta tjejer...

image326
Sötast när de sover???


Det har varit några tuffa dagar med mycket tid på jobbet. I dag kunde vi äntligen på dagtid ta oss en längre promenad i skogen. Vera skällde ut en joggare och en annan hund och jag känner att det där måste vi träna på. Annars går hon lös och vi tränar inkallning och hon kommer så glatt! Men som sagt så fort vi möter någon då e det liksom kört! Jag intalar mig att det där är vaplfasoner och att det går över?

För övrigt är Vera inne i en riktig ätarperiod! Äter duktigt upp sin mat varje gång det bjuds och vill gärna smaka på det vi äter oxå! Det är förståss godare men kanske inte alltid så lämpligt för små hundar?

Vera är oxå inne i en jaga-folk-på-gatan period och det är inte så kul flera gånger de senaste dagarna har hon hoppat över muren och jagat folk som gått eller cyklat förbi. Hur ska man få henne att förstå att de inte är hennes gata och att det bara är tomten hon behöver vakta från inkräktare? SUCK!!! Bushund!!!



Kommentarer
Postat av: Loke

Hej sömntutor.... Jag har börjat fundera på hur ska hag kunna hålla reda på alla sommargäster på ön. Det räcker så bra med matte, husse och Nisse. Tassar Loke

2007-03-22 @ 21:51:09
Postat av: Janos

Tja brudar!
Visst är det skönt att sova. Min matte har fått hämta mig för att gå ut på kvällsturen de senaste kvällarna. Och efter att hon skrivit det här så är det nog dags igen, misstänkar jag...
Fast så fort man väl kommit ur soffan/sängen/fåtöljen så är man ju snabbt på benen igen - man är väl en gårdshund.
Puss och kram till er båda!

Postat av: Donna

naaaw så sött så!

2007-03-23 @ 14:09:41
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Lella

Hej! Vilka sötnosa det fanns här, faktiskt en av favorithundarna. Trevlig helg :o)
Tjing

2007-03-23 @ 17:40:50
URL: http://lellaslillstuga.blogspot.com/
Postat av: Loke

Har ni inte vaknat än era sjusovare. Jag var nyss ute och jagade en räv han blev jätterädd hihi... Tassar Loke

2007-03-25 @ 00:00:44
Postat av: Rut Ryttehund

Tasselitass tjejer! Hörde att Vera börjar visa takter,jaga joggare osv. Skitkul för henne, jobbigt för matte!:-) Här är läget sådant att det är löp på G....så då undrar matte(du är ju erfaren två tiks mor*ler*) kan man bli personlighetsförändrad då? Jag har nämligen blivit lite rädd, fåglar i häcken, någon som går förbi MÖRKER är ju bara jävulens på fund osv!! Känns detta igen el jag är helt enkelt en räddhare??? *voff fr Rutan*

2007-03-25 @ 10:40:44
URL: http://www.freewebs.com/ryttehund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback