Det ordnar sig nog...



Det ordnar sig nog...
Sally med en liten Nellie september 2006...


Nu är jag inte så orolig längre för jag tror att Nellie snart har fått ett  nytt hem. Just nu finns det redan fler intresserade! Det kan till och med bli så att hon kommer att flytta till sin gamla hemstad Motala! Nej, nej vi har inte ångrat oss!

Häromkvällen ringde det en familj härifrån stan som går i hundtankar och de var väldigt intresserade av att komma och titta på våra gårdshundar. De hade hört talas en del om rasen men aldrig träffat en "gårdis". Genom veterinären i stan hade de fått vårt namn och ville gärna bekanta sig mer med rasen. I dag hade vi familjen på besök och man kan väl säga att tycke uppstod och de kunde mycket gärna kunna tänka sig att ta sig an Nellie!! Jag ringde Carina på Kennel Ipixuna men hon hade några andra som också var väldigt intresserade. 

Så nu väntar vi på besked i mitten på veckan om Nellie kommer att hamna i Stockholm eller om hon återvänder till Motala. Som ni förstår så hoppas ju jag av hela mitt hjärta att hon hamnar här i stan!

Om inte Nellie kommer till Motalafamiljen kan det mycket väl bli så att det blir en annan liten gårdshundsflicka som flyttar dit eftersom Greta på Kennel Ipixuna har just fått valpar och det finns en liten tik som inte är tingad än...
Spännande fortsättning följer...


image295
Sally & Greta sommaren 2006



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback