Sommarlov, vad är det???


image421
Inget sommarlov i sikte än...



Tror ni att vi fått sommarlov???
Då har ni fel...

I bland får vi sovmorgon och kryper ner hos Ellen
när husse, Vicke & matte går till jobbet,
det e lycka det!
Men flera timmar i veckan e vi med på kontoret...

Förra veckan bytte vi kontor för ett tag,
lillhusse Vicke har nämnligen börjat sommarjobba inne hos
Rolle,
som sitter på kontoret bredvid husse.
Vicke e jättelycklig för där får han jobba med sitt stora intresse- datorer!
Den dagen Rolle va ledig smög vi in där o la oss,
det törs vi inte göra annars,
han har fyra pudlar med sig på kontoret när han jobbar!!!


image422
The Poodles... ( bilden e lånad från Rolles hemsida )

Pudlar e ju ganska stora hundar och lite läskiga oxå...
Hoppas ingen skvallrar att vi varit därinne och nosat runt???



Sommarlov, vad är det?
&
Solen vart tog den vägen?



Kommentarer
Postat av: Loke

Jag vet inte heller vad sommarlov är. Jag har lov året runt tror jag. Vilka stora hundar och utan prickar förstår att ni tycker dom är lite läskiga. Tassar Loke

2007-06-27 @ 22:34:55
Postat av: Selmas matte

Läskiga hårdrockshundar...

Postat av: Tetti

Opps. Jag är ju den ena av de farliga pudlarna och detta måste jag kolla. Det är också jag som vaktar vårt kontor. När jag kommer till jobbet nästa gång skall jag allt nosa av min arbetsplats och se vad jag hittar. Vid nästa fika (kanske blir i augusti) skall jag tala med dig Sally och och dig Vera om detta. Ni tog väl inte någon bitpinne av oss? (Ja, vi brukar ju plocka era så...)
Nåväl, Vera och Sally: Ha en bra sommar tills vi möts igen. /Tetti

2007-06-28 @ 11:02:47
Postat av: Janos

Sommarlov! Det har jag, fast det tvåbenta kallar det semester... Sex veckor ska jag rå om dem, hela tiden.... Jag är som en iller på dem. De får inte gå någonstans utan mig! Fast å andra sidan är det rätt skönt om de går iväg nån timme då och då så att man får lite ro att sova och vila.
Kör på brudar, sommaren är kort!

2007-06-28 @ 23:03:19
URL: http://www.protopage.com/malvetorpjanos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback