Stora valdagen...

Dansa runt i ring...
Vi leker följa Abbe! ( Bilden är lånad från Abbe hemsida:
http://www.babbis.info.se/ )


I dag  på förmiddagen har vi haft date med "vår" Kille med stort K!!! Abbe vilken toppenkille Du är!

Vi hade stämt träff på bågskyttebanan en bit bort , en stor öppen plats där det är lätt för små hundar att springa omkring och där det inte är nära till nån väg eller annat som man behöver oroa sig för.



Vad finns här under tror Du?
Vad finns här under tror Du?


Abbe den store gårdisen var jättesnäll och försiktig med lilla Vera. Hon å sin sida visade sig vara både tuff och modig och sprang glatt omkring och busade. Alla tre hundar verkade glatt trivas i varandras sällskap och det blev en härlig timme full av bus, lek och mycket spring. Jag förstår inte hur lilla Vera orkade men hon tyckte nog att det var så himla roligt att bara få springa fritt hur hon ville!


Full fart!
Full fart!


Nu är det däremot en trött liten Vera som ligger i mitt knä och sover hon har inte ens orkat äta ännu (tre timmar senare!).  Sally ligger också och vilar nybadad och fin hon hittade nämligen många fina jordiga råtthål att utforska och var tvungen att hoppa in i duschen när vi kom hem!


Första mötet
Schysst kille! ( Bilden är lånad från Abbe hemsida )


Abbe har efter dagens möte gjort sitt val. Det är ju i alla fall den stora valdagen! Han väljer både Vera och Sally och som han själv uttrycker det på sin hemsida: "Som den tappre riddaren som man är, måste man försvara dessa vackra DAMER mot all ondska i världen." Det känns tryggt att ha denne stadige hane som mina små flickors beskyddare!

PS. Mina bilder blev inte så bra så jag tog mig friheten att låna ett par stycken från Abbes sida, jag hoppas att det är OK. Jag får väl skylla mina suddiga bilder på att jag var trött efter  gårdagens "Ladies Night" då jag hade träff med tre härliga killar vid namn Martin Stenmark, Mikael Nykvist och Peter Magnusson, vilken show! Se den om ni har möjlighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback