Busigt värre!

Våra profiler...
Sally & Vera i profil...

I går njöt vi av höstsolen, det gäller att passa på de dagar då den visar sig. Snart kommer det eländiga höstrusket!

Vera stortrivs på jobbet! Den som attraherar mest är Robban! Den tålmodige Welsh Spanieln ( syns på bild den 12 september) som låter Vera utforska alla möjliga och omöjliga delar på han kropp och dessutom är han riktigt bra på att leka och busa!

Leka är det bästa Vera vet! På kvällarna så är det busigt värre! Då far både Vera och Sally omkring så det står härliga till! Vi behöver ingen TV längre utan kan underhållas av busiga hundar!

Dragkamp
Dragkamp!

En av favoritlekarna är dragkamp.

Busigt värre!
Vera ger sig inte!


Vera ger sig inte i första taget trots att hon är den minsta av dem. Sen har hon sitt eget lilla pausställe under skinnfåtöljerna, där kommer inte Sally inte in under. Sally å sin sida brukar hoppa upp i fåtöljerna eller soffan för att reta Vera som ännu inte kommer upp där! Det är så roligt att se dem busa.

Jag tror att Sally tycker att det är riktigt roligt att ha fått en lekkamrat de verkar trivas så bra i varandras sällskap!

Just nu önskar jag bara att de kunde sova hela nätterna och inte ska ut och kissa mitt i natten och att Vera kunde sova lite längre på morgnarna, i alla fall till halv sju när de övriga i familjen börjar vakna. I morse tyckte hon att vi skulle gå upp kvart över fem men jag kyckades hålla henne rätt lugn till kvart i sex i alla fall. Det blev en tidig morgonpromenad! Suck och gäsp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback