Vilken fullträff!

Vilken träff!
Många nyfikna killar...

I dag hade vi vår första gårdshundsträff här i Motala! Gunilla- Abbes matte hade tagit initiativet till en träff och bjudit in de gårdisar hon och jag kände. Vi fick ihop totalt 8 hundar det var Eddie, Molle, Buster, Sigge, Ida och så Abbe, Sally och lilla Vera förståss! Det är så roligt att träffa andra gårdshundar och gårdshundsägare och utbyta erfarenheter! Fick bl a reda på att "alla" gårdisar, ca 90% i alla fall, har svårt att gå i koppel enligt undersökning på den "Stora gårdshundsträffen i Tollarp, Skåne. Då är det ju inte bara Sally då om vi nu trodde det?


Mera träff
Många riktigt stora hanar...


Hundarna fick busa och leka ordentligt innan vi tog en liten promenad i skogen sen avslutade vi träffen med lite medhavd fika. En av hanarna- Buster blev så förtjust i Vera och vek inte gärna från hennes sida. Men Vera ville helst springa och busa med alla andra hundarna, snacka om tuff liten tjej vi har fått, inte ett dugg blyg! Jag vet inte om Abbe blev lite sotis eller om han känner den ridderliga förpliktelsen för jag tyckte att han blängde lite snett på Buster...


Buster blev kär!
Buster blev kär i Vera...

Abbe sotis?
Abbe sotis?


Det var en riktig fullträff om man kan säga så och jag hoppas att vi kan göra detta igen om ett par månader. En liten träff i all enkelhet men ack så trevligt!


Sova i solen
Solen är härlig!

Man blir väldigt trött av såna här träffar vare sig man är en stor eller en liten hund. Eftermiddagen tillbringades ute på altanen i solen sovandes! Skönt!


Kommentarer
Postat av: Abbe

Hej tjejer!
Har ni vaknat än? Själv så sov jag gött resten av dagen igår. Det där med gårdshundträff-det var ju buskul !!Det måste vi göra om snart igen.
Ha det bra på jobbet.
Abbe mannen (lite sotis )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback