Det gör ont...

Aj min tass...
Aj, min tass!


I går blev det dramatik i valplägret...

Större delen av dagen var valparna ute i trädgården i det vackra vädret. Det blev en hel del passande eftersom jag dels inte har någon bra valphage och eftersom små valpar har en förmåga att smaka på allt intressant de hittar. Men det märks att de vuxit till sig på alla sätt för nu var de minsann inte ett dugg rädda för att va ute tvärtom. Vi klarade dock av dagen utan några större inträffanden...

Sen kom kvällen...

Loke lekte som vanligt i vardagsrummet, men kommer plötsligt krypande pipandes, det e inte likt honom-tuffingen själv! Jag anade att nåt hade hänt, men det var varken mamma Sally eller nån av syrrorna som satt honom på plats. Han haltade lite på ett bakben och jag misstänkte vad som hänt- en geting! Jodåpå mattan där han varit låg mycket riktigt en slö, äcklig geting som bitit min lille kille-FY!!! Lokes fot svullnade upp och jag rinde både vetrinären och uppfödsen för att få goda råd, vad gör man? Fick rådet av vetrinären att låta den lille vila i lugn och ro under uppsikt de närmsta timmarna för att se hur det hela utvecklade sig. Det som skulle kunna hända var att han kanske var allergisk och att det skulle sätta sig på andningen eller nåt. De vill inte gärna ge så små hundar någon behandling om det inte behövs. Så jag tröstade den lille gnällige killen så gott det gick och sen somnade han och jag bäddade ner honom i en egen liten korg.


Det gör ont...
Det gör ont...


Sally kom och slickade Lokes fot ( hur kunde hon veta?) och la sig bredvid honom i korgen. Sen sov han lugnt men med lite frossa och lite gny i några timmar. Redan senare på kvällen då han vaknade så åt han lite mat, lekte lite försiktigt mest liggandes på rygg (men ändå!) och kunde stöjda på sin fot. Då kunde vi andas ut eftersom vi förstod att värre än så här skulle det inte bli. Men usch vad det gör ont i en när man se att de små har ont och man inget kan göra! Han sov vidare  i sin "privata" korg under kvällen så att vi kunde ha lite bättre koll på honom. Men på natten fick han ligga med sina syskon i valplådan som han brukar...


Vila i lugn & ro
Skönt med egen kupé...

Det blev lite svårt att sova för oss i natt, lite orolig var man ju trots allt och va och tittade till honom så att allt var okej. Nu på morgonen var det full fart som vanligt, på Loke oxå! Svullnaden på hans fot hade gått ner, han haltade inte alls, han åt lika duktigt som vanligt och han va lika busig som vanligt. Jag tror att han har lite ont fortfarande ( gnäller lite ) och att han får ta det lite lugnare än vanligt idag, men å andra sidan behöver han ju inte köra i 180 jämnt!

Du e en duktig kille Loke! Tur att det här hände Dig, Du som tål lite tuffa tag!

Kommentarer
Postat av: Papps

Dumma geting!!!!inte coolt

2006-08-18 @ 10:06:26
Postat av: Abbe

Vad är det jag läser? Stackars liten, dumma geting! Bra att du blir så ordentligt ompysslad, man behöver det när man är skadad. Jag vet ochså hur det är att bli biten, huggorm när jag var 5 månader och geting nu i sommras. Halt & lytt ett tag men se´n full fart igen. Voff på er allihopa/ Abbe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback